Recensie dwaaleiland ~ melissa de la cruz

image

Specificaties

●van Goor
● juni 2015
● 250 bladzijdes
● young adult

Samenvatting

Long Live Evil – Alle schurken van Disney zijn terug!

Cruella de Ville, de boze koningin uit Sneeuwwitje, Jafar, Maleficent… iedereen weet hoe de traditionele Disney-verhalen aflopen, maar waar zijn de schurken nu? Maak je borst maar nat want ze zijn druk bezig met gemene plannen maken. De bekende schurken uit de Disney-klassiekers zijn met hun kinderen verbannen uit het koninkrijk Auradon naar Dwaaleiland. Hun kinderen Mal, Evie, Jay en Carlos zijn al net zulke onruststokers als hun gemene ouders. Ze zijn druk bezig snode plannen te beramen om weer aan de macht te komen in Auradon.

Voor het lezen

Ik ben heel enthousiast over dit boek! Het is een sprookje, maar dan omgekeerd, dus in feiten een nachtmerrie voor velen. Je zit door de achtergrond van je familie op een goor eiland vol met afdankertjes, maar als je eenmaal daar opgegroeid ben is het normaal, toch?

Ze hebben kinderen gekregen en willen ze net zo slecht maken, maar ze dan wel laten slagen! Zal het hun lukken zonder magie en kunsten? Ik ben benieuwd!

Tijdens het lezen

Ik begin enthousiast met lezen. De beschrijving is uitgebreid en je hebt een duidelijk beeld van de omgeving. Modder koffie,  beschimmeld eten en nog meer afdankertjes. Je zou als mens daar niet willen zitten, maar hoe overleef je nou met al die gore dingen vraag ik me af?

De kinderen zijn onderhand gegroeid en mal is een meisje met paars haar die even veel woede heeft als haar moeder! Haar moeder is heerster van het duister en kan mensen 1000 jaar laten slapen en alles en iedereen verwoesten.

Ze gaan op een gevaarlijke missie, een ontdekkingstocht. Ze ontdekken dingen die je niet graag zou willen meemaken en de spanning zit er hoog in! De laatste 100 bladzijdes zit ik in het verhaal en voor ik weet is hij uit!

Conclusie

image

Wat een prachtig verhaal! Ik moest in het begin stuk komen, maar als je voorbij de 100 bent tikken de bladzijdes weg! Het is makkelijk geschreven en door een echte Disney fan! Je merkt aan de beschrijving en omgeving dat ze er veel van af weet en natuurlijk ook dat ze genoeg fantasy heeft om dit te schrijven.

Ik geef dit boek ☆☆☆☆, omdat ik moeite had om eerst in het boek te komen. Ik las lekker door, maar de eerste hoofdstukken vond ik niet zo geweldig, maar ik ben blij dat ik verder gegaan ben en dit is zeker een van de leukste verhalen, zeker als je van Disney houdt! Een echte must have!

2 thoughts on “Recensie dwaaleiland ~ melissa de la cruz

Geef een reactie

