Recensie : in de ban van de wolf 》 Christine Charliers

image

Specificaties

● Nederlands
● 301 bladzijdes
● clavis books
● young adult

Beschrijving

De veertienjarige Esther woont in een saai dorpje in de Pyreneeën en leidt een doodnormaal leven. Ze heeft een bijbaantje in de supermarkt, helpt haar moeder in het huishouden en wil met haar vriendinnen naar een feestje. Maar aan dat zorgeloze leventje komt een einde … Op een avond, als Esther alleen thuis is, dringen drie mannen het huis binnen en vallen haar aan. Ze spuiten een vreemde vloeistof in haar nek en bedreigen haar. Voor Esther weet wat er gebeurt, zijn ze weer verdwenen. De volgende dag is alles anders. Esthers lichaam lijkt niet meer hetzelfde. Ze wordt sterker en sneller, en haar zintuigen zijn hypergevoelig – maar ze is niet veilig. De drie mannen maken jacht op haar … Wat willen ze in hemelsnaam?

Een meeslepend en spannend verhaal met scherpe tanden en wilde haren, dat je zal laten huilen naar de maan. Voor lezers vanaf 14 jaar.

Voor het lezen

Ik ben zo blij dat ik eindelijk aan dit boek kan beginnen. Ik kijk heel erg uit naar het verhaal, omdat ik dol ben op wolven en op slag verliefd ben op de kaft. De kaft heeft een mooie blauwe kleur die me laat denken aan de heldere lucht tijdens een heldere herfstachtige dag. Ik ben benieuwd hoe ze het verhaal beschrijft en hoe ze de aandacht wilt houden van de lezer.

image

~Een verhaal vol spanning, liefde en lust. Een verhaal die je bij blijft, je volgt in je dromen en de liefde voor wolven met je deelt ♡ ~

Tijdens het lezen

Dit boek is top, het verhaal houdt je vast en de proloog is geniaal! Het laat zien waar het verhaal om draait waardoor je snel verder wilt lezen om meer dingen te ontdekken.

De emoties worden heel duidelijk en reëel beschreven waardoor ik mee voel met de gevoelens die ze heeft. De omgeving speelt heel erg mee in dit verhaal en laat zien hoe ze met de veranderingen omgaat en hoe moeilijk ze om kan gaan met mensen. Esther laat me denken aan mezelf als klein meisje,  ik voelde me net zoals haar.

De gedichten in het boek zijn een echte toevoeging voor het verhaal. Het verhaal komt je hersenen binnen en volgt de baan van je bloed en uiteindelijk breekt het door merg en been, je herhaalt het lezen en dan zit het in je hoofd! Geweldig om te lezen

Hier is de eerste van de 3
image
Zijn jullie net zo verliefd als ik?! ♡-♡

Conclusie

Ik geef dit boek de welverdiende ☆☆☆ ☆☆, omdat ik verlief ben op dit boek. De beschrijving is gewoon uitbundig en een lust voor het oog om te lezen. De details zijn heel precies geschreven en je word in het verhaal gezogen.

De titel past heel erg bij het boek en het verhaal doet er zeker eer aan. Ik heb in totaal misschien 5 uur over het boek gedaan, het is zo weg gelezen door de heerlijke schrijfstyle en beschrijving.

Jonathan is een jongen waar je verliefd op word. Een bad boy jongen die populair is en mooie lange lokken heeft terwijl zijn heldere ogen je aan staren. Het verbaasd me niks dat mensen hem aan staren. Esther is een meisje die best wel verlegen is, maar aan de andere kant is ze ook wel dapper door te doen waar ze voor staat en toch deels haar gevecht uit vecht en zichzelf en geliefden te beschermen. Soms is ze erg roekeloos.

Christine Charliers

image

Ik ben geboren in 1981 en bracht mijn jeugd door in een dorpje vlakbij Leuven: Herent. We waren thuis met vijf kinderen. Ik was de oudste, na mij kwamen drie broers en een zus. Op de lagere school speelde ik veel met jongens, uit de klas, of ook wel met mijn neven, die we in het weekend vaak opzochten. Met meisjes vond ik het leuk om te springtouwen. Uit mijn rapporten blijkt wat voor kind ik was:

Ver weg met haar gedachten, moet vaak uit haar dromen gewekt worden.Christine leest veel, maar liefst niet tijdens de les.Braaf en lief maar dromerig.Schrijven gaat niet met je hoofd op de bank.Ze leest terwijl de les rekenen word uitgelegd.Je gedachten moeten in de les zijn en niet zweven tussen hemel en aarde dan zul je beter kunnen.

Na de lagere school ging ik naar de PNL in Leuven (nu KA2 Ring). Daar heb ik twee jaar Moderne gedaan maar dat was te hoog gegrepen. Daarna ging ik naar de SIMA in Aarschot en heb daar Schoonheidsverzorging gestudeerd. Iets wat ik helemaal niet graag deed maar op dat moment wist ik niet wat ik wilde worden. Daar heb ik in 2000 mijn diploma van behaald, waar ik tot de dag van vandaag nog steeds niets mee doe. Een souvenir in de schuif. Later heb ik 5 jaar in de supermarkt gewerkt

Op de middelbare heb ik nooit veel gelezen. Ik vond de juiste boeken niet. Ik vond ze saai en er zat geen spanning in. Het lijstje dat we op school kregen met boeken om te lezen voor de boekbespreking was niet veel beter.

In 2003 ben ik getrouwd. Met mijn man David ging ik in een ander dorp wonen, dichtbij Diest. Ik heb nu drie kinderen, Lucas van 9, Glen van 7 en Luna van 3 jaar. Ik heb dus mijn handen vol!

Geef een reactie

