Recensie : een heel bijzonder meisje 》Anne van praag

Specificaties
● Nederlands
● 141 bladzijdes
● lemniscaat uitgeverij
● hardcover of ebook

Voor het lezen

Ik ben benieuwd naar dit boek, omdat het me spannend lijkt om te zien hoe haar dubbel leven leidt. Hoe gaat ze leven vieren en hoe vind ze de liefde? Gaat alles soepel of zijn er ook nog breuken in het pad? Wat voor brief schrijft ze in haar hoofd en wat zal er in staan.  Ik ben benieuwd en wil graag de antwoorden weten dus ga snel verder lezen!

Tijdens het lezen

Voor mij is dit geen ya boek, het gaat over een jong meisje, over helft over een meisje van 14 en de style van het boek is voor mijn geen ya. Ik vind dat Alicia een beetje te veel laat merken dat ze dol is op sofia,  haar grote voorbeeld. Ze legt er teveel nadruk op en dat vind ik vervelend om te lezen. Het hoeft niet elke bladzijde herhaald te worden. Je ziet wel dat ze aan het puberen is door de dingen die ze doet en wil gaan doen. Haar leven is erg veranderd door de club en daardoor voel je wel dat ze wat sneller volwassen is geworden dan een ander meisje van 14,  die zou experimenteren met make up en niet heel de aan haar held denken en aan de feesten in de club. Thuis merk je ook dat er dingen veranderd zijn.

Conclusie

Ik geef dit boek ☆☆ 1/2, omdat ik dit niet echt een ya boek vind en het verhaal niet bepaald spannend is waardoor dit voor voor mij een beetje tegen valt.

Anna van Praag

image

Ik houd van plekken die met reizen te maken hebben zoals vliegvelden en van die grote tankstations die vierentwintig uur open zijn. Misschien hou ik daarvan nog wel meer dan van het reizen zelf, hoewel ik -op hakken en met lippenstift- door de hele wereld ben getrokken. Ik ben getrouwd met een avonturier dus dat komt goed uit en we hebben drie blonde zigeunerdochters met wie we nog niet zo lang geleden ruim twee jaar in een Landrover Defender door Afrika en het Midden Oosten zijn gereden.

Schrijven is reizen en lezen bij elkaar en ook nog iets dat te maken heeft met de Spin Sebastiaan van Annie MG Schmidt. ‘Kijk daar gaat hij met zijn drang,’ zeggen de andere spinnen als Sebastiaan tegen alle adviezen in toch binnen een web gaat maken. Ik kan wonen waar ik wil, zes jaar lang was dat op een berg in Zuid Spanje tussen de olijfbomen. Nu woon ik weer in Amsterdam waar we een vrij spectaculaire vredesherberg aan het IJ runnen. Kom maar een keer taart bij me eten op ons zomerterras!