Recensie : Dreiging en duisternis ~ Leigh Bardugo

image

Specificaties
● Nederlands
● 414 bladzijdes
● blossem books
● young adult

Beschrijving

Dreiging & Duisternis is het tweede deel in de Grisha-trilogie van bestsellerauteur Leigh Bardugo. Het eerste boek Schim & Schaduw verscheen in juni, en de fans zullen blij zijn dat ze maar zo kort hoeven te wachten op het spannende vervolg, waarin Alina moet kiezen tussen haar land, haar macht en de liefde.

Voor het lezen

Ik ben benieuwd naar dit boek, omdat ik zo verliefd ben geworden op deel 1 en ik graag verder wil reizen door Ravka en wil weten wat Mal en Alina gaan bereiken en of de Duisterling terug keert en wat hij allemaal kan en beleefd heeft.

image

De kaart van het gebied ♡

Tijdens het lezen

Dit boek begint al spannender dan deel 1, het leest als een trein!

Komt de Duisterling terug?
Gaan Mal en Alina zich redden nu ze op de vlucht zijn?
Hoe blijven ze de Duisterling voor?

Allemaal vragen die ik me stelde voor het boek begon en ik kreeg een mooier antwoord dan ik verwachtte! Ik kan niet stoppen met lezen, het boek trekt me heel erg aan en vertelt me dat ik verder moet gaan! Leigh houd de spanning er zo erg in dat je het wil weten, iets wat vele schrijvers niet lukt. Ze brengt het op zo een manier dat je denkt Hoe kan je het zo beschrijven?!

Er komen nieuwe personages die alles nog spannender maken en opnieuw word je verliefd op ze! Je wilt meer over ze weten en het beeld is net zoals bij de rest haar scherp!

image

Belle houdt me gezelschap tijdens het lezen!

Conclusie

Ik geef dit boek ☆☆☆☆☆, omdat de spanning hoog ligt en je benieuwd ben naar wat er allemaal gaat gebeuren en hoe de Duisterling terug komt! Alina is dol op Mal, maar zal hun relatie deze strijd overleven? Zal ze Ravka redden en van wie krijgt ze Hulp?

Dit boek bestaat uit een reeks vol liefde, haat, samenspel en een waterval van emoties!

Leigh Bardugo

image

Leigh Bardugo is de schrijfster van De Grisha-trilogie. Ze schreef ook een aantal korte verhalen die zich afspelen in Ravka.

Leigh is geboren in Jeruzalem en opgegroeid in Los Angeles. Ze heeft aan Yale gestudeerd en woont nu in Hollywood. Als ze niet schrijft, leeft ze een heel ander leven: dat van glitter en glamour. Ze is namelijk ook nog visagist! In die baan gaat ze door het leven als L.B. Benson. Voor inspiratie en al haar prachtige creaties kun je op haar website haar portfolio bekijken. En alsof succesauteur en visagist van de sterren nog niet genoeg is, zingt ze af en toe in een bandje, Captain Automatic.

In de serie heeft ze niet alleen een compleet nieuwe wereld gecreëerd, maar ook een eigen Elementaire Natuurwetenschap bedacht. Ze vertelt: ‘Het idee voor de Elementaire Natuurwetenschap bedacht ik een paar jaar geleden al, na een verhitte discussie over de film Minority Report. Maar het verhaal van Schim & Schaduw begon pas echt op een avond bij een vriend thuis, toen ik aan het einde van een donkere gang stond en zeker wist dat iets met veel te veel tanden me opwachtte in de duisternis. Toen ik weer in bed lag, vroeg ik me af: wat als duisternis een echte plek zou zijn? Wat als de monsters die we verzinnen echt bestaan en we met hen moesten strijden op hun eigen grondgebied? In fantasyboeken wordt duisternis vaak als metafoor gebruikt. Ik wilde er iets tastbaars, iets letterlijks van maken. Dat idee ontwikkelde zich tot de Schaduwvlakte.’

One thought on “Recensie : Dreiging en duisternis ~ Leigh Bardugo

Geef een reactie

