Komt een vrouw bij de h@cker 》 Maria Genova

image

Specificaties

● Nederlands
● 240 bladzijdes
● Just publishers
● true crime

Beschrijving

Hoe je identiteit gestolen kan worden

Ineens staan er tientallen gestolen auto’s op je naam, wordt je bankpas geblokkeerd en krijg je met deurwaarders te maken. De politie houdt je aan voor delicten die je niet gepleegd hebt. Welkom in de wereld van de identiteitsfraude. Het overkomt dagelijks honderden mensen. Je laat een kopie van je paspoort maken, je klinkt een linkje aan en dan ontdek je dat zulke onschuldige handelingen grote gevolgen hebben.

Heb je niets te verbergen? Valt bij jou niets te halen? Dat dachten de slachtoffers ook. In Komt een vrouw bij de hacker bewijst Maria Genova dat het weinig moeite kost om alles over jou te weten te komen en je gegevens te misbruiken. Maria Genova liet haar eigen computer hacken, met onthutsend resultaat.

Komt een vrouw bij de hacker is een schokkend en soms ook hilarisch verhaal over slimme internetcriminelen en mensen die alles via social media delen. Na het lezen van dit boek kijk je met heel andere ogen naar je computer, tablet of smartphone. Met de tips kun je identiteitsfraude voorkomen.

Voor het lezen

Ik ben benieuwd waar het boek over gaat en wat je allemaal kan leren van het boek. Ik zit best wel veel op social media en ik ben benieuwd naar wat Maria allemaal ontdekt en of ik nieuwe dingen ontdek.

Tijdens het lezen

Dit boek leest heerlijk snel, ookal zit het vol met informatie. Het is op een ludieke en interessante manier geschreven en het verhaal is makkelijk en vlot te lezen. Het boek lees ik alsof ik een artikel lees: snel, globaal en toch blijf ik geboeid! Ik leer heel veel dingen van Maria en haar hacker.

Wist je dat instanties vaak niet om een kopie van je ID mogen vragen!

Conclusie

Ik heb het boek uit en man wat een informatie! Ik ben zoveel te weten gekomen over wat er allemaal te vinden is op Internet en dat je vaak gewoon een van de vele slachtoffers bent en in feiten machteloos, want ja de politie vind het niet interessant want het gebeurt zo vaak! Als je bank weer een er uit ligt is het gehackt maar ja hoe stop je dat, zelfs goede beveiliging heeft vaak een open poort om je te verwelkomen.

Maria, je hebt een top boek geschreven! Je krijgt de verdiende ☆☆☆☆☆ , want je vertelt het alsof het niks is, maar tegelijkertijd waarschuw je ons en toont de zwakheden.

Zit jij ook vaak op social media? Lees dit boek en kijk of je verander door de informatie!

Er staan ook hele handige tips in het boek!
– verander regelmatig je wachtwoorden om hacken te voorkomen
– door cookies kan je je gegevens delen met bijv Google die ze opslaat
– Wis ongebruikte apps en Let op met wat je allemaal aanschaft en installeert.

Meer tips in haar boek!

Maria genova

image

Ze werkt voor verschillende kranten en tijdschriften. Haar hobby’s zijn sporten, dansen, schilderen, skiën en boeken lezen.

“De journalistiek is een prachtig vak en ik was ook helemaal niet van plan iets anders te gaan doen, zoals een boek schrijven”, zegt Maria. “Het idee voor Communisme, Sex en Leugens ontstond heel spontaan toen ik er per toeval achter kwam dat er in Nederland geen enkel boek was verschenen over het leven van de gewone mensen tijdens het communisme. Ik zag een gat in de markt voor een tragikomisch en lekker leesbaar werk over de voor- en de nadelen van een dictatuur. Nadat mijn debuut enthousiast werd ontvangen, met een positieve recensie van de Volkskrant, de Looijer Debutantenprijs in 2007 en interviews op alle landelijke radiozenders, wist ik zeker dat ik de journalistiek voortaan met het schrijven van boeken wilde combineren. En ik denk dat ik dat heel lang kan volhouden. Ik doe het met heel veel passie en plezier en ik ontvang onvoorstelbaar veel reacties van lezers. A dream come true.”

Na haar debuut schreef Genova diverse succesvolle boeken. Haar tweede boek ‘Man is stoer, vrouw is hoer’ (over loverboys en vrouwenhandel in Nederland) werd een bestseller. Daarna verscheen ‘Vrouwen die mannen geloven’, een spannende roman over liefde, verraad en de Russische maffia. Haar derde boek ‘Vrouwen te koop’ leidde tot veel publiciteit over de misstanden in Nederland en tot diverse Kamervragen. ‘Het Duivelskind’ belicht twee andere pijnlijke onderwerpen: kindermishandeling en falende jeugdzorg.  Het boek stond vlak na verschijning zowel op de Nederlandse als op de Belgische bestsellerlijst (inmiddels zevende druk).

Maria is nu bezig in haar 10 de boek!

image

(Tussen midlifeclub en Hybrid staan haar boeken op een na)

Geef een reactie

