Wij – David Nicholls

Wij – David Nicholls

11988434_433503290172050_9089332769276441623_n

Specificaties

  • Nederlands
  • 416 pagina’s
  • Boekerij
  • februari 2015
  • literatuur – romans

Beschrijving

Douglas Peterson wordt midden in de nacht door zijn vrouw Connie gewekt met het bericht dat ze hem wil verlaten. Hun zoon Albie gaat na de zomer het huis uit om te studeren en zij vindt dat het de hoogste tijd is om te scheiden, nu hun ouderlijke taak erop zit. Douglas houdt van zijn vrouw en het vooruitzicht van een leven alleen jaagt hem angst aan. Maar hij heeft nog een kans. Er staat nog een familievakantie gepland, een Europese rondreis langs steden als Parijs, Barcelona en Amsterdam. Hij besluit dat dit de trip van hun leven moet worden: de vakantie die hen weer nader tot elkaar zal brengen, waarin hij het respect van zijn zoon en de liefde van zijn vrouw terugwint. De hotels zijn geboekt, de tickets gekocht, de route uitgestippeld. Wat kan er nu in hemelsnaam nog misgaan? Wij is zowel groots als intiem, zowel grappig als hartverscheurend. Het is een liefdesverhaal en een onvergetelijke road trip in één, met alle hilarische situaties, genoegens en uitdagingen van een grote reis – letterlijk en figuurlijk.

Voor het lezen

Ik ben benieuwd naar het boek, omdat ik dol ben op avontuur en er van hou om nieuwe dingen te ontdekken waar ik nog niet geweest ben. Ik ben benieuwd naar hoe breed de beschrijving is en hoe alles vertelt word en hoe de vakantie zal lopen. Zullen Douglas en Connie samen sterker komen door deze vakantie of gaat ze definitief weg?

Hoe is de band tussen vrouw en zoon en hoe zit het met de omgang? Wat voor werk doen ze en hoe zorgen ze ervoor dat alles soepel verloopt en hoezo wil Connie scheiden? Waar is het mis gegaan of wat moet er beter? Dat zijn allemaal vragen die in me opkomen als ik de achterkant lees en ik ben zeker benieuwd naar het verhaal!

Tijdens het lezen

Het verhaal leest vlot, maar het is soms een beetje te diep. Ze praten teveel over 1 ding en gebeurtenissen worden voor mijn gevoel herhaald. Ik ga lekker verder met lezen, omdat er toch enige spanning op zit, alleen heb je teveel terug blikken naar het verleden voor mijn gevoel. Je merkt dat er veel spanningen zitten, maar dat hij toch probeert om positief te blijven! Hij geeft de hoop niet zo op en doet er alles aan om zijn gezin te redden ookal lijkt het soms een verloren zaak.

Je merkt heel erg dat de spanning hoog is en dat de jongen vol hormonen zit doordat hij nogal wisselt van emoties.  Zijn vrouw is wat afstandelijker dan normaal en de vakantie loopt uit de hand! Hoe zullen ze dit oplossen en hoe zal het aflopen?

12274644_436335713222141_7192356508690851634_n

Conclusie

Ik vind het verhaal leuk om tussendoor te lezen, al is het best een dik boek en een lang verhaal. Door de onverwachte wendingen is het voor mij toch een goed boek! Het is mooi verwoord en er word veel over de kunst gepraat door het beroep van Connie en dat interesseert me erg.

Voor mij is het boek echt de ***** sterren  waard!

Een boek vol emoties,  van spanning tot liefde. Een feelgood roman die je emoties oproept!

David Nicholls

David Nicholls
 

David Nicholls (november 1966) heeft gewerkt als boekverkoper en acteur voordat hij scripts ging schrijven voor tv-series, waaronder het bekende Cold Feet. Hij brak internationaal door met zijn roman De eerste dag, waar wereldwijd vijf miljoen exemplaren van werden verkocht en dat werd verfilmd als One Day. Nicholls woont in Londen met zijn vrouw en kinderen.

 

Geef een reactie

