December Planning

Hallo!

We hebben nog maar 2 weken van december!  Deze week en volgende week! Wat is de tijd hard gegaan! Ik heb zoveel gedaan en gezien!

Vandaag ga ik jullie weer mijn plannen laten zien! Soms heb ik het zo druk dat ik er niet aan toe kom, maar nu ik vakantie heb en kan uitslapen ( wat meestal dus 9 uur is ) kan ik weer wat meer doen! Dus meer lezen, meer bloggen en meer genieten van jullie!

Ik heb een stapeltje boeken waar ik zeker deze maand mee wil afsluiten. Ik weet niet of ik het allemaal haal, maar wel een groot deel!

Mijn leesvoer deze maand :

image

1. De stem van de zee

image

Ik ben in de zee geboren.
In de nacht dat mama moest bevallen, rolden de golven als reuzen naar het strand en krijste mijn moeder als de meeuwen. Ze riep net zo lang om de zee tot mijn vader er gehoor aan gaf en haar zwoegende lichaam in zijn armen naar buiten droeg. Daar lag ze in een witte jurk op haar rug in de modder, haar benen wijd in de branding. De golven trokken me naar buiten. Voordat mijn vader me vast kon grijpen, had ik al kennis gemaakt met het zilte water.

2. Ma

image

Hartverscheurend boek van Hugo Borst over zijn dementerende moeder, liefdevol en met veel gevoel geschreven. Hugo Borst vindt ‘mantelzorger’ een raar woord, maar hij is het wel. Al drie jaar verzorgt hij zijn zesentachtigjarige moeder, die aan dementie lijdt. Op ontroerende en vaak geestige wijze schrijft hij over de ingrijpende gevolgen van haar aftakelende geest. Ook beschrijft hij hoe de onvermijdelijke verhuizing naar een verpleeghuis verloopt. Intussen haalt hij herinneringen op aan zijn jeugd en aan zijn moeder in betere tijden. Ma is een liefdevol en prachtig geschreven portret van een moeder en haar zoon.

3. Rood als bloed
4. Wit als sneeuw
5. Zwart als ebbenhout

image

image

Kijk hoe gaaf de bladzijdes zijn zelfs in rood wit zwart!

3 delen van een serie. Ik plaats alleen de beschrijving van deel 1 in verband met spoilers.
Het eerste deel van ‘de sneeuwwitje-trilogie’. Ontmoet Lumikki Andersson, een zeventienjarige studente die toevallig een witwasoperatie op haar middelbare school ontdekt. Vanaf dat moment volgt de ene onverwachte gebeurtenis op de andere, totdat ze vier dagen later terechtkomt op een gigantisch feest in een mysterieus herenhuis. En dat alles tijdens de koudste winter in decennia, terwijl niets zo rood kleurt op witte sneeuw als bloed. In 2014 verschijnen nog de 2 volgende delen in de sneeuwwitje-trilogie!

Winactie

Ik plaats morgen de winactie van deze week! Hij zal maar een paar dagen lopen dus je moet er snel bij zijn. Het is iets wat veel mensen willen heb ik gemerkt! Ik heb nog even wat bij gehaald zodat de mensen die het willen ook de kans krijgen om het te bemachtigen.

Jaar update

Ik ga deze week beginnen aan de post van mijn hoogtepunten van dit jaar! Ik ben in januari begonnen met bloggen, dus ik ben nu bijna een jaar verder! Natuurlijk vieren we volgende maand feest vanwege mijn eenjarig bestaan en gaan er leuke dingen uit, maar tussen kerst en nieuwjaar heb ik ook nog 3 winacties gepland staan!

Ik maak mijn top 5 van dit jaar bekend en maak een lijstje van mijn gelezen boeken en zal jullie tonen hoeveel het nou precies is (ik ben zelf ook benieuwd!)

Vragen

Heb je nog leuke vragen of ideeën dan zijn ze natuurlijk welkom! Ik richt me nu vooral op films en boeken, maar zie je liever wat anders? Laat me weten wat en ik zal mijn berichten er op af stemmen.

Geef een reactie

