Schaduw vechters II – Walter Lucius

Ik wil graag de Ls Amsterdam sterren thriller leesclub wil ik graag bedanken voor de kans om mee te doen aan de leesclub in Mei.
9200000057628439
Specificaties
  • Nederlands
  • 416 bladzijdes
  • Luitingh-Sijthoff
  • Januari 2016

Beschrijving

Schaduwvechters van Walter Lucius is een razend spannende thriller voor de lezers van Stieg Larssons Millennium-serie. Het is het tweede boek in de Hartland Trilogie. Het eerste boek, De vlinder en de storm, werd bekroond met de Schaduwprijs. Journaliste Farah Hafez wordt gezocht door internationale veiligheidsdiensten vanwege haar vermeende aandeel in een gijzelingsactie in Moskou. Ze vlucht naar Jakarta om haar onderzoek naar de criminele praktijken van een Russische oligarch door te zetten. Gesteund door collega Paul Chapelle, die in Moskou en Johannesburg nieuwe sporen vindt, legt ze het internationale netwerk van de Rus bloot…

Voor het lezen
Ik ben benieuwd naar het boek aangezien er vele goede recensies zijn van het eerste deel. Toch vraag ik me af of dit niet te volwassen is geschreven voor mij aangezien het over verschillende plekken en onderdelen gaat.
Het hoofd onderwerp is misdaad en dat is belangrijk aangezien dat nu veel gebeurt. Ik ben er zelf erg op tegen en hoop dat ook terug te lezen in het verhaal met goede oplossingen en hopelijk een goed eind.
Tijdens het lezen
Ik ben moet inkomen in het verhaal. Er zijn vele personages waarmee je te maken hebt. Soms kan ik het niet bijhouden en ik doe mijn best om alles en iedereen uit elkaar te houden. Natuurlijk geniet ik van het verhaal en heb ik plezier in het verhaal.
Ik hoop dat ik mijn gedachte bij het verhaal kan houden. Je moet geconcentreerd zijn om alles en iedereen uit elkaar te houden.
Conclusie
Mijn conclusie is tijdelijk!
Ik ben bijna op de helft van het boek, maar door het gemis van deel 1 raak ik vaak de verhaallijn kwijt. Voorlopig leg ik hem nu opzij en pak later deel 1 op om hierna beter te kunnen beoordelen over de serie.
Ik heb erg genoten van de stukken die ik gelezen heb. Het zit vol spanning, missies en drama. Je probeert onschuld te bewijzen, zaken op te lossen en nog meer slachtoffers te voorkomen.
Het is super spannend om te lezen!
Ik geef ondanks dat ik bijna op de helft ben het boek toch ☆☆☆, omdat het super goed en vlot geschreven is. Er is niks mis met het boek, maar ik mis een stuk informatie van het eerdere boek. Die wil ik graag hebben om beter te kunnen oordelen en de verhaallijn beter te kunnen volgen. Als deel 1 net zo spannend is als dit deel zal ik hem zeker tussen de 4 en 5 sterren beoordelen, maar voorlopig hou ik het hierbij!
One thought on “Schaduw vechters II – Walter Lucius

Geef een reactie

