Embryo – Bas Kock

Als welkomscadeau bij Celtica’s webshop heb ik dit ebook cadeau gehad. Natuurlijk heb ik hem gelezen en een korte recensie geschreven van dit ebookje. Dit verhaal is van de schrijver van Nachtval, Bas Kock.
Korte beschrijving
Het digitale verhaal: “Embryo”, een kort verhaal van Bas Kock over een vrouw die met haar man graag een kindje wil. Aangezien het op de gewone manier niet lukt, zit zij in een ivf-traject. Niets is echter wat het lijkt in dit verhaal…

Voor het lezen

Ik zie dat het kunstmatig veel meer geprobeerd word tegenwoordig. Vroeger kon het niet, maar nu er een mogelijkheid is pakken mensen die dus zeker. Natuurlijk is het ook goed dat het er is, maar zelf geloof ik er niet echt in. Het moment dat je zwanger word heb je niet voor het zeggen, het is zoals het is. De wereld heeft zo zijn regels en daar moet je van af blijven. Natuurlijk zijn er veel mensen die het er niet mee eens zijn, maar ik heb er niks op tegen dat het kunstmatig gaat, maar ik vind het gewoon onnatuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het verhaal is geschreven en of er genoeg uitleg is om mijn mening misschien anders te laten worden door een nieuwe kijk op de methode.
ivf-procedure
Tijdens het lezen
Een verhaal over een zwangerschap waarbij een vrouw waan ideeën heeft. Ik hoor dat het vaker gebeurt, maar ik heb het nooit gezien. Het lijkt me moeilijk voor de mensen in de omgeving en zeker voor de persoon zelf aangezien je niks anders kan dan denken aan het ergste. In dit geval denkt ze aan buiten aardse wezens waarvan haar baby er 1 is. Zullen die waan ideeën weg gaan? Zal ze het tot de bevalling redden? Ik ben benieuwd!
Conclusie
Een leuk verhaaltje om tussendoor te lezen! Het is spannend, verwarrend en vooral een goed voorbeeld van hoe het kan gaan als je zwanger bent.
Ik zag het einde totaal niet aankomen! Ik had niet gedacht dat het zo zou aflopen!!!
Het verhaal krijgt zeker ☆☆☆☆, omdat het luchtig, kort en super geschreven is! Het is zo boeiend geschreven dat je het in een half uurtje uit hebt! Goed werk!
One thought on “Embryo – Bas Kock

Geef een reactie

