Lege steden – Jasper Polane

Voor de blogtour mag ik deel 3 meelezen, maar als eerst wil ik dus weten wat er voor gebeurt. Daarom ben ik gewoon bij een begonnen. Door de covers alleen al ben ik vrolijk, maar is hij net zo mooi als de cover? Lees het nu!
scale
Specificaties
● Nederlands
● 236 bladzijdes
● Quasis Uitgevers
● thriller / fantasy

 

Beschrijving
Twee identieke steden, gelegen in parallelle werelden: een victoriaans aandoende stad, die in de gaten wordt gehouden door gedachtelezers, en een modernere versie, waar de bevolking de beschikking heeft over uitzonderlijke apparaten. Wetenschapper Werner Boren wordt ontvoerd en van de ene wereld naar de andere wereld gebracht om daar te werken aan de geavanceerde machines. Heike Krim, een jonge vrouw die bij de inquisitie werkt, probeert hem op te sporen. Dan ontdekt Werner een derde mysterieuze versie van de stad, die niet zo verlaten is als hij lijkt LEGE STEDEN verhaalt over sociale onderdrukking, religieuze vervolging, wetenschappelijke ontdekkingen en verschrikkelijke nachtmerries. Het is het eerste deel van Jasper Polanes fantastische cyclus DE ONZICHTBARE MAALSTROOM.
Voor het lezen
Door de beschrijving ben ik benieuwd naar het verhaal. Er zijn 2 werelden waarin mensen leven, maar de 3de is niet zo leeg als ze denken? Wonen er dan wel of geen mensen? Welke wetenschappelijke ontdekkingen zullen er plaats vinden? Welke nachtmerries worden tot leven geroepen? Allemaal vragen die mij nog nieuwsgieriger maken naar dit boek!
10252119_382107538599097_7092539768109640260_n.jpg
Tijdens het lezen
Het is fansinerend om te lezen hoe alles gaat in 2 werelden, maar op dezelfde plek. Ik ben zeker benieuwd naar hoe alles gaat verlopen en hoe alles in werking word gezet. Natuurlijk blijf ik nauwlettend letten op het avontuur van de personages. Mijn lievenlings karakter is nu al Heike. Een stoere meid die haar mond open doet, doet waar ze zin in heeft en voor haar gevoelens uit komt!
Conclusie
Een heerlijk boek om te lezen! Ik heb niet vaak zo een heerlijk boek gelezen als deze. De verhaallijn is leuk en spannend, iets wat me echt vast houd. Het laat me een beetje denken aan het boek “duizend stukjes van jou van Claudia Gray”. Dat is een boek waarbij het reizen door dementies en iemand terug halen die van belang is ook de hoofdrol. Dit boek is alleen volwassener geschreven. Doordat ik dit een leuk onderwerp vind ga ik zeker meer lezen!
Dit boek geef ik ☆☆☆☆, omdat ik heerlijk weg heb kunnen zwijmelen bij het beetje liefde die er bij kwam kijken. De spanning was hoog, het verhaal duidelijk. Daarom beoordeel ik dit boek zo! Natuurlijk kan de spanning soms hoger of de pauzes wat korter, maar al met al is dit een aanrader!
Ik ga snel aan deel 2!!
4 thoughts on “Lege steden – Jasper Polane

Geef een reactie

