Lege Kamers- Suzanne Koster

9200000053301219

Lege kamers is een boek dat mij erg aanspreekt. Het is een dun boekje dus ik lees hem even tussendoor en zal zien of het het waard is! Lees je mee met wat ik er van vind.

Specificaties

  • Nederlands
  • Clavis B.V.B.A., Uitgeverij
  • hardcover Young Adult
Beschrijving
Na een traumatische gebeurtenis verhuist Venita met haar broer en ouders vanuit een klein dorp naar het grote Amsterdam. Ze is er bijzonder eenzaam, tot ze Camila leert kennen. Camila is dominant, maar met haar kan Venita tenminste praten over het allesoverheersende schuldgevoel dat ze maar niet kan loslaten. Venita vindt dat zij boete moet doen voor haar verleden. En Camila is het daarmee eens.
face-66317_960_720
Voor het lezen
De cover is als eerst super mooi! Een fascineerde afbeelding die me gelijk naar het boek toe trekt! Ik word gelijk aangetrokken door het boek dat gilt dat ik het moet lezen!
De achterflap klinkt interessant. Als eerste vraag ik me af wat voor een trauma het geweest kan zijn. Een ongeluk, verlies of een mishandeling die geestelijk of lichamelijk heeft plaatsgevonden zeker gezien het feit dat ze verhuizen. Waarom verhuizen ze van een dorp naar de stad? Zijn ze de rust zat? Heerst er een verleden die je kwijt wilt hebben en ver achter je wil hebben? Ik ben benieuwd naar wat het is.
Het laatste wat ik me af vraag is wie Camila is. Waarom is ze het er mee eens dat Vanita moet boeten? Wat is er zo erg geweest dat je straf moet krijgen? Ik zou boos worden op een vriendin als ze het met mij eens zal zijn als ik mezelf straf wil geven. Vrienden horen je te helpen, zorgen dat je geen gekke dingen doet en voor je zorgen door middel van steun!
Tijdens het lezen
Wat is het vaag allemaal! De ruzies tussen moeder en dochter, een meisje die depressief is terwijl haar familie rusteloos toe kijkt. Haar broer probeert haar wel te helpen, haar moeder probeert haar een baan of studie aan te praten maar het lijkt niet te helpen.
Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt. Ze spreekt veel af met een vriendin buiten die haar door en door kent, maar hoe weet ze wat ze denkt?
Mijn gevoel zegt me dat er iets medisch speelt. Is ze ziek of “gewoon een beetje doorgedraaid”?
Ik ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen al heb ik wel het gevoel dat ik op de goede weg zit! Na de 100 bladzijdes word het duidelijker voor mij en is het minder onduidelijk. Ik ben wel steeds meer benieuwd naar de ervaring die nog steeds onbekend is.
psychologist-1015488_960_720
Conclusie
In het begin moest ik erg wennen aan de schrijf style. Voor mijn gevoel begon het een beetje vaag doordat er niet vertelt werd wat er allemaal in het verleden gebeurt was. Door mijn nieuwsgierigheid ben ik toch door gegaan en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Sommige gebeurtenissen waren raar om te lezen, maar nu ik het einde weet weet ik waarom dat gebeurde.
Een van de weinige dingen die me dwars zit is dat ze familie niks doet. Ze zitten daar maar een beetje te schreeuwen, loze woorden terwijl het meisje in een soort depressie zit. Een jong meisje dat gestopt is met school, omdat ze een tussen jaar wou. Hele dagen in bed liggen is ook niet alles. Ik zou haar haar bed uit hebben geschopt en gezegd hebben dat ze wat met haar leven moet doen, wil ze dat niet dan zoek ik hulp voor haar die wel tot haar kan doordringen. Is het geen vriend of familie dan zoekt ik het hoger en medisch op!
Ik beoordeel dit boek met ☆☆☆☆, omdat ik eerst heel erg in het boek moest inkomen. Ik heb het boek binnen 3 dagen uit gelezen, zeker nadat ik de oorzaak wist van de trauma las ik als een trein! Ik vond wel het verhaal in het begin heel onduidelijk waardoor ik niet gelijk gegrepen werd. Er speelt een nieuw en onbekend onderwerp in het boek dat ik voorheen nog niet kende en dat is het geweest wat vooral mijn interesse opwerkte. Hoe gaat ze er mee om en wat gaat ze doen?
Wil je weten wat het precies is? Dat kan ik helaas niet verklappen in verband met spoilers, maar lees zeker het boek om er meer te weten over het voor mij nieuwe onderwerp!!
One thought on “Lege Kamers- Suzanne Koster

Geef een reactie

