Vorstin van de Kou – Jasper Polane

Het is aangebroken. Deel 2 van de serie is verslonden. Lees nu mijn uitgebreide mening!

 

Specificaties

● Nederlands

● 283 bladzijdes

● Quasis Uitgevers

● thriller / fantasy
Beschrijving

Het ijzingwekkende vervolg op de buitengewone fantasyroman LEGE STEDEN! Nieuwe werelden, bekende steden. Een wereld waar de zon nooit doorbreekt. Duister, zowel letterlijk als figuurlijk. In een stad vol geheimen en intriges zoeken Edison Walraven en Rune Mathijsen naar de dubbelganger van Werner Boren. Ze krijgen te maken met de geheime cultus van een naargeestige godin… Een koude, dode woestijnwereld. Lang geleden heeft de Vorstin deze wereld vernietigd. Nu zit ze gevangen op een splinterige houten troon op de top van een zwarte piramide. Wanneer een veertienjarig meisje de macht krijgt over deze wereld is haar vrijlating nabij… Met hulp van ex-inquisiteur Heike Krim binden Rune en Edison de strijd aan met de demonische Vorstin van de Kou. VORSTIN VAN DE KOU verhaalt over maatschappelijke druk, onmogelijke beloften, corrumperend kwaad en onbeantwoorde liefdes. Het is het tweede deel van Jasper Polanes fantastische cyclus DE ONZICHTBARE MAALSTROOM.
Voor het lezen

Ik ben benieuwd naar het spannende vervolg van Lege steden. Ik heb erg genoten van de spanning,  liefde en avonturen van de serie. Door het open einde ben ik benieuwd naar hoe het verder gaat. Zullen ze Warner boren vinden of is hij opgelost in de vele andere werelden die er zijn. Wat zijn ze van plan als ze gen vinden en wat niet. Zullen ze hem dwingen tot het uiterste of zal hij uiteindelijk rust krijgen.
Ik verwacht een boek met nog meer spanning en drama! Natuurlijk zoek ik ook dat beetje liefde zoals in deel 1!

Tijdens het lezen 

Het boek sluit goed aan op deel 1. Ik heb wel eens boeken gehad die echt over iets heel anders gingen, maar een vervolg moesten zijn, maar hier heb ik er geen last van. De spanning is al gelijk hoog, omdat ze verder gaan naar de zoektocht. Ze zijn op zoek en zoeken alle werelden af om die persoon te vinden. Ik ben benieuwd of het lukt. Zullen ze weer anderen vinden die ze kunnen gebuiken of zijn de kansen nu op?

De spanning ligt al snel hoger. Je gaat op het puntje van je stoel zitten om sneller te lezen. Je ziet het als een film voorbij flitsen, hoofstuk voor hoofdstuk.

Een quote uit deel 1 die ik graag wil delen met jullie :

Ik wil je niet vergeten, Heike. Ik zal me je zo lang mogelijk proberen te herinneren. Als ik word teruggebracht naar een schaduw van mezelf, naar een beest dat alleen zijn instinct maar kan volgen, laat jij dan mijn instinct zijn

Conclusie

Deze man kan schijven!  Hij houd mij vast in het verhaal en laat mij niet meer los! Ik geniet met volle teugen van de liefde, angst en zoektochten die de personages moeten maken!

Hoe dieper je in het verhaal komt, des te sneller je wilt lezen! De spanning word rustig opgebouwd tot een moment dat alles samen komt als een explosie!  Door de verbeteringen en de betere diepgang in rit verhaal krijgt het boek ☆☆☆☆ 1/2 ster!

Hou je van spanning?  Heb je wat met dimensies en reizen? Dan is deze serie zeker iets voor jou!!

2 thoughts on “Vorstin van de Kou – Jasper Polane

Geef een reactie

