Ontworteld – Naomi Novik

Als boek van de maand heb ik dit boek gelezen. Ik laat jullie lezen of ik mee ga in die hype van fame of juist afknap!

9200000051330153.jpg


Specificaties

  •  Nederlands
  • 420 pagina’s
  • Luitingh Sijthoff Fantasy
  • november 2015

Beschrijving

Ontworteld is het verhaal over een volk dat vertrouwt op een kille tovenaar als beschermer tegen het gevaarlijke Woud. Maar deze man vraagt een enorme prijs: een jonge vrouw die hem tien jaar moet dienen, een lot haast net zo verschrikkelijk als in het Woud terechtkomen.
Het volgende keuzemoment nadert en de jonge Agnieszka is bang. Ze weet – iedereen weet – dat de tovenaar haar beste vriendin Kasia zal nemen: de mooie, sierlijke, dappere Kasia, die alles is wat zij niet is. Maar Agnieszka vreest de verkeerde dingen. Want het is niet Kasia die de tovenaar kiest…

Voor het lezen

Ik ben benieuwd naar ontworteld, omdat het een mij een mooi boek lijkt. Vooral de cover spreekt mij erg aan. Het is super mooi gemaakt door het meisje in de voorgrond te zetten met een roos in haar handen.

De beschrijving zorgt ervoor dat mijn boeken brein nog meer geprikkeld word. Ik ben benieuwd naar het verhaal, al is het nu al minder doordat ik gehoord heb dat het boek niet echt makkelijk te lezen is doordat het je in de war maakt en het verhaal niet logisch te volgen is.

Tijdens het lezen

Ik kan niet in het verhaal komen. Het is zo voorspelbaar als maar kan…. Daardoor kan ik nergens motivatie vinden om het te lezen. Ik heb nu al 2 boeken er tussen gedaan om een hangover te voorkomen. Ik zit nog steeds met de boeken van Jasper Polane in mijn hoofd, maar als ik andere verhalen lees kan ik mezelf wel verdiepen in het verhaal. Hier totaal niet.

Conclusie 

Dit is absoluut niet mijn verhaal! Ik ben daarom ook naar een kleine 50 bladzijdes gestopt. Ik stop niet snel, maar hier kom ik echt niet door heen!

Waarom kom ik niet door het boek?

Ten eerste vanwege het feit dat mensen alles uitstippelen. Je kan sommige dingen echt niet uitstippelen in het leven, want vaak gaat het dan niet goed!

Ten tweede weet je al gelijk dat er iets met de hoofdpersoon gebeurt. Hoe kan het ook anders dat precies dit gebeurt. Zo onverwachts is het achteraf gezien niet, want er moet iets met haar gebeuren in het verhaal. Het ligt er voor de hand dat deze gebeurtenis gebeurt.

Als laatste vind ik het verhaal heel oninteressant geschreven. Het is meer zeurend geschreven dan wat anders in mijn beleving en dat irriteert mij!

Natuurlijk heeft iedereen een andere smaak en kan jij het wel leuk vinden. Lees de recensies van mijn mede boek club genoten voor dit boek van deze maand: de boekentrommel & NL boekenrecensies

2 thoughts on “Ontworteld – Naomi Novik

Geef een reactie

