Me before you

Pas geleden ben ik naar de film ” Me before you” geweest. Ik kon zelf niet in het boek “Voor Jou` komen, dus ik hoop dat ik beter in de film kan komen. Ik ben heel nieuwsgierig naar de film door de mooie trailer die ik gezien heb.

Ik deel mijn eerlijke, heerlijke mening met jullie!

MeBeforeYouPoster

Specificaties

  • Tijdsduur 110 minuten
  • Taalversie Engels, Nederlands ondertiteld
  • Genre boekverfilming drama
  • 12+ eng

 

Beschrijving

Vaak vind je de liefde waar je haar niet verwacht, soms brengt het je naar een plek waar je nooit had gedacht te zullen gaan…

Louisa ‘Lou’ Clark (Clarke) woont in een afgelegen dorpje op het Engelse platteland. Zonder duidelijke richting in haar leven, hopt de eigenzinnige en creatieve 26-jarige van baan naar baan, voornamelijk om het hoofd boven water te houden.

Haar vrolijke voorkomen wordt op de proef gesteld, wanneer ze weer eens switched van baan. Ze wordt ingehuurd om de zorg op zich te nemen van Will Traynor (Claflin), een welgestelde jonge bankier wiens leven na een ongeluk compleet is veranderd. Hij was een echte avonturier, maar zijn handicap heeft hem cynisch gemaakt en zijn levenslust is verdwenen. Lou is vastberaden hem ervan te overtuigen dat het leven zeker nog zin heeft. Samen brengen ze veel tijd door en langzaamaan merken ze dat, door al hun belevenissen, zowel hun leven als hart een richting heeft gekozen, waarvan ze beiden niet wisten dat deze bestond.

Me Before You is gebaseerd op het succesvolle boek ‘Voor Jou’ van Jojo Moyes. Emilia Clarke (Game of Thrones) en Sam Claflin (The Hunger Games series) spelen de hoofdrollen in dit regie debuut van Thea Sharrock.

tumblr_o4tq83YpqU1ulesryo1_1280

Mening

Personages

De mooie Louisa moet opzoek gaan naar een baan nadat ze de vorige kwijt geraakt is. Het is een lief levendig meisje. Op een dag krijgt ze een aanbod om een jongeman te verzorgen. Met het goede hart dat ze heeft neemt ze de baan aan en natuurlijk om het feit dat ze geld nodig heeft voor haar familie. Ze probeert er alles aan te doen om meneer Will tevreden te houden en dingen met hem te doen. Ze haalt alles uit de kast, ook als Will niet mee werkt.

Het is super mooi om te zien hoe ze haar hart en ziel in deze man stopt zodat hij gelukkig kan zijn. Natuurlijk is Will niet geheel gelukkig vanwege het feit dat hij in een rolstoel zit. Hij ziet zichzelf meer als een kastplatje.

Decor

Het meeste van het verhaal speelt zich af in het huis waar Will woont. Uiteindelijk zie je meer van de buiten omgeving doordat ze samen gaan wandelen. Je ziet Will langzaam weer opbloeien tot een gelukkig mens!

Het mooiste wat ik vind om te zien zijn de momenten in de natuur als ze gaan wandelen of op reis gaan!

 

15021617_78764_Still_16_s-high.jpg

 De film

Het is een mooie film die gebaseerd kan zijn op een echt verhaal. Ik weet dat er wensen zijn die dit echt meemaken. Natuurlijk snap ik nu beter wat er in die mensen om gaat door deze film. Het is een hele emotionele film die me zwaar geraakt heeft. Het is een heftig onderwerp die behandeld word, maar voor mijn gevoel moet dat ook. Er heerst veel taboe in de wereld en mensen uit minder snel hun gevoelens. Ik vind dat er gezien mag worden hoe het er echt aan toe gaat met de moeilijke stukken erin.

Conclusie

Ik geef de film ☆☆☆☆☆, omdat dit een van de mooiste films is die ik ooit gezien heb! Het is een film waarbij de liefde een rol speelt, maar ook een verschrikkelijke beperking waarbij de hoofdrol spelen niet kan bewegen door een verschrikkelijk ongeluk. In de film zie je ook tot welke beperkingen het lijdt. Hier zie je ook tot welke actie het kan lijden en zie je wat de gevolgen zijn van de keuzes. Ik heb zelfs nog wat tranen weg moeten pikken!

15021617_78463_Still_4_s-high

One thought on “Me before you

Geef een reactie

