The legend of tarzan

Ik ben gisteren naar de film van tarzan geweest! Natuurlijk liggen de verwachtingen hoog aangezien ik de film als ik kind vele malen heb gezien. Nu is het tijd voor de volwassen versie waarbij alles hopelijk beter op zijn plaats valt!

Nu kan je mijn mening over de film lezen! Super of toch bagger?

Specificaties 

  • 110 minuten
  • 2D/3D
  • Actie/avontuur
  • 12+ <geweld/gescheld>

Beschrijving 

Het is al jaren geleden dat de man ooit bekend als Tarzan (Alexander Skarsgård) de jungle van Afrika achter zich liet voor een nieuw leven als John Clayton III, Lord Greystoke, met zijn geliefde vrouw, Jane (Margot Robbie) aan zijn zijde .

Nu is hij  uitgenodigd om terug te komen naar de Congo als een handelsafgezant van het parlement. Hij is zich er echter niet van bewust dat hij als pion fungeert binnen een gevaarlijk spel vol hebzucht en wraak onder leiding van de Belgische kapitein Leon Rom (Christoph Waltz). Maar degene achter de moorddadige plot hebben geen idee wat ze ontketenen.

Mening

Personages

Decor rol verdeling van de acteurs zijn goed verdeeld. Je ziet de personages precies voor je zoals je ze zich herinnert van vroeger. Ik had Tarzan wel een ander uiterlijk gegeven. Ik vond zijn lichaam te gespierd ( ja, dat kan! Oogte een beetje onnatuurlijk voor mijn gevoel) Het acteerwerk was anders wel heel goed! Jane was heel geloofwaardig, vooral door de acties en de velheid van haar persoonlijkheid!


Decor

De omgeving laat goed zien dat het over de man in de jungle gaat. In het begin moest ik wel nadenken of de film al wel begonnen was, omdat het zich afspeelde in de grote stad. Voor mij was dat erg verwarrend. Tarzan, de man in de jungle verschijnt als eerst als een man die strak in het pak zit…. Je ziet de grote stad en alles er om heen zoals we het kennen. Gelukkig begint het avontuur al snel en gaan ze heerlijk op weg naar Afrika, de woestijnen en jungle in!

De film

Als klein kind zat je al voor de tv tarzan te kijken en genoot je van de tekenfilm versies van het mooie verhaal. Nu komt er ook een volwassen versie die uitbeeld hoe het verhaal zich afspeelt. Het verhaal geeft je meer inzicht over het verhaal van niemand minder dan de legende Tarzan.  Je ontdekt het verhaal achter zijn verhaal, die nooit zo goed op het doek verschenen en beschreven is als nu! Je ziet meer over Jane, zijn vrouw en rechterhand.
Het is mooi om te zien hoe hij weer in de jungle verwelkomt word, ookal is het niet altijd een feest! Je ziet hoe het er in de gemeenschap aan toe gaat. Dat geeft het verhaal meer diepgang en zorgt voor meer spanning en waarde aan de film.

Conclusie

Ik heb erg genoten van de film! Er zijn vele spannende stukjes geweest waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat. Ook waren er dingen die mij opvielen die de details minder maakte zoals de manier van praten van Tarzan. Het is een man die opgegroeid is tussen de apen. Waar is het stukje dat hij leert om te praten? Hoe kan hij zo goed praten als hij dat jaren lang niet kon totdat hij Jane in zijn armen sloot?

Al met al vond ik de film super! Ik kan de film niet minder dan ☆☆☆☆ 1/2 ster geven! Het enigste wat ik niet goed vond waren de details zoals het accent, zijn lichaam was te erg opgeblazen voor mijn gevoel en hoe hij leeft in de grote stad.

Ik raad je de film zeker aan om te kijken! Veel kijk plezier als je gaat en genot gegarandeerd!

7 thoughts on “The legend of tarzan

  1. Volgens mij is de film meer op de originele boeken gebaseerd. Tarzan ziet er dan wel meer zo uit.Hij is ook Lord John Clayton en daar komt Jane achter door het medaillon van Tarzans mensenouders. Dus als ze terug naar Engeland gaan heeft hij daar al een landgoed. In de boeken lees je ook dat hij heel snel alles leert dus ook hoe je je moet gedragen in de Engelse maatschappij. Het probleem van de taal leren wordt heel mooi beschreven in dit boek: http://moonplanet.dreamwidth.org/107728.html maar in de boeken van Burroughs zelf leert Tarzan het bijna vanzelf uit de boeken die zijn ouders achter hadden gelaten want hij weet het eigenlijk nog van vroeger :p
    Ik wil deze film nog wel zien, maar ik wil je sowieso bovenstaand boek “Jane” aanraden (het is 1 van mijn favoriete boeken) en daarna het eerste boek van de Tarzanserie te lezen. In totaal zijn het 26 boeken en ik ben nu bij boek 14! Ik ga er wel zoveel mogelijk proberen te reviewen op mijn weblog dus de eerdere boeken ga ik wel weer herlezen. Wel in gedachten houden wanneer ze geschreven zijn, want sommige dingen “kunnen” nu niet meer in verhalen en toen wel.

    Like

      1. De Tarzanboeken zijn al uit copyright dus die kun je gewoon downloaden van Project Gutenberg 🙂 Alleen het boek van Robin Maxwell is dus nieuw.

        Like

Geef een reactie

