Een hart van hoefijzers – Veronique Marien

Een dag later dan de planning was, maar hier volgt de boekrecensie van Een hart van hoefijzers!!

Specificaties

  • Nederlands
  • 132 bladzijdes
  • Krabat  ( Junior) BE
  • Jeugd/paarden

Beschrijving

 

Voor het lezen

Ik ben benieuwd naar dit boek, omdat ik veel paarden liefhebbers ken. Zelf ben ik meer van de honden, maar ik snap de connectie tussen mens en dier. Het lijkt mij ook een keer leuk om paard te rijden!

Ik ben zeker benieuwd naar het avontuur die Jolien mee maakt. Als eerst gaan haar ouders scheiden dan word haar paard verkocht en alsof het nog niet erg genoeg is moet ze ook nog eens naar paardenkamp! Ik ben benieuwd naar haar avonturen!

Tijdens het lezen

Wat een kleine krengetjes! Sorry voor mijn taalgebruik maar ik haat pesten! Iets wat in het boek gebeurt en niet zo een beetje ook! Afzondering, leugens en buitensluiten! Ughh, ik walg ervan!

Het is een boek die ik in tussenpozen lees. Ik lees een hoofdstuk of 2 en ga dan even een stukje lopen. Je kan wel terug zien dat het voor jongere kinderen is! Heerlijk voor de mensen die van paarden houden!

” De panteebonte ruin hinnikte haar vrolijk toe, en de tranen sprongen Jolien spontaan in de ogen.” – Een band die toont hoe sterk het kan zijn tussen mens en dier ♡ –

Conclusie

Ik vind dit boek leuk om tussendoor te lezen! Meer weg gelegd voor de echte paarden fanaten, maar leest zeker heerlijk weg! Heb totaal iets meer dan een uur over het boek gedaan, dus heyyy het leest heerlijk weg!

Het is geschreven voor de junioren en dat lees je terug. Ik heb dit boek zeker met genot gelezen al zag ik wel wat kleine zinsfoutjes. Natuurlijk is dat niet erg.

Het verhaal heeft duidelijk een boodschap en die word mooi omhoog gehaald! Super goed uitgewerkt en daarom krijgt het boek ☆☆☆ 1/2 ster!

Als echte paarden fan moet je dit pareltje gelezen hebben!

Kijk uit naar een nieuw avontuur! Hopelijk komt deel 2 snel en is het iets dikker!

One thought on “Een hart van hoefijzers – Veronique Marien

Geef een reactie

