Baron 1898 – Jaques Vriens

Vandaag gaan we het boek van de efteling behandelen van niemand minder dan Jaques Vries. Was er erg benieuwd naar!

13838243_1185357834848877_1468174255_o

Specificaties

  • Nederlands
  • Unie boek spectrum
  • 171 bladzijdes
  • Kinderboek avontuur

13898338_1185358394848821_449856393_o

Baron 1898

Voor het lezen

Nadat ik de beschrijving heb gelezen ben ik benieuwd naar wat er schuilt in de mijn. Mijn boek keuze is deze keer op dit boek gevallen door de attractie in de Efteling in Nederland. Natuurlijk is het leuk om dan wel het verhaal achter de attractie te kennen! Ik ben ook toe aan iets luchtigs. Kinderboeken lezen dan heerlijk weg!

Tijdens het lezen

Ik  ben benieuwd hoe het idee van de mijn uitgewerkt word. Het is natuurlijk niet iets wat je in een keer aanlegt. De bouw ervan is heel veel werk! De witte Wieven beschermen de schat onder zich. De baron wil daar niks van weten of horen doordat zijn hebzucht de baas neemt. Zullen de witte Wieven hem dat kwalijk nemen en hem laten kramperen of lukt het hem om net te overleven?

13902107_1185358388182155_836941454_o

De mijn onder de grond

Conclusie 

Wat gebeurt er als hebzucht de macht over je heeft terwijl je gewaarschuwd word? Het is mens eigen dat als je meer kan krijgen, je ook meer pakt. Natuurlijk weet je diep van binnen dat dat niet kan, maar toch doe je het!

Een mooi verhaal dat vloeiend weg leest over de geschiedenis van de aanbouw van een mijn in een oud woud.  Geesten bewaken de grond waardoor mensen bang worden en willen vluchten, maar de sterkste mannen zullen blijven!

Dit boek heb ik met plezier gelezen. Ook voor de jonge lezers is het heerlijk! Avontuur, liefde en levenslessen zitten zeker inbegrepen! De ☆☆☆☆ sterren zijn daarom ook dik verdiend!

5 thoughts on “Baron 1898 – Jaques Vriens

  1. Lijkt mij ook een leuk boek toe. Hebben er gezeten 29 juli tot 1 augustus in bosrijk. Hadden een baron pakket gekocht. Boek en dvd en heb zelf de mok er nog bij gekocht. Mijn vriend heeft twee bekers met rietje mee genomen.

    Binnenkort ga ik er ook in beginnen

    Like

Geef een reactie

