Dag 2 #30DayBlogChallengeNL

Het is tijd voor dag 2.

Ik heb vele boeken en film gelezen en gekeken om natuurlijk een paar favoriete Quotes te hebben. Vandaag is het de dag om die in het zonnetje te zetten!

13570024_1163891406995520_1111372653_o

2. Mijn favoriete qoutes ( top 5)

De mensen die mij persoonlijk kennen of mij al langer volgen weten dat ik een grote Hunger games fan ben! Daarom wil ik de eerste 2 qoutes aan die geweldige boeken en films besteden!

  1. may the odds be ever in your favour

Dit is een qoute die ik erg vaak gebruik. Voor mij staat het centraal voor de dingen die je in het leven mee maak. Het leven is niet alrijd makkelijk en dat zie je als je even om je heen kijk. Natuurlijk denken vele mensen dat iemand een gelukkig leven heeft zonder ellende, maar wij mensen staan er bekend om om een masker op te zetten naar de buitenwereld.

Mag het geluk aan jou zijde staan!

  1. everyone’s either gonna kiss you, kill you, or be you

Dit is een qoute die ik erg goed begrijp en zelfs vaak genoeg meegemaakt heb. Het staat centraal voor het feit dat mensen jaloers op je zijn. Jaloezie is een van de grootste problemen in de wereld, ookal zou je soms denken dat het een klein probleem is. Ik denk persoonlijk dat het ook zo is met oorlog. Mensen voeren oorlog, omdat ze wat willen wat de ander heeft en hun niet krijgen!

Willen ze je zoenen, vermoorden of jou zijn?

098

  1. there is no friend as loyal as a book

Er is geen vriend zo loyaal als een boek.

Ik ben er achter gekomen dat vriendschappen vaak een tijdelijk iets is. Natuurlijk is er ook zoiets als voor elkaar door dik en dun gaan. Jammer genoeg hebben vele deze eigenschap niet en is het soms binnen een paar maanden of een paar jaar alweer gedaan met je “Hechte” vriendschap. Zo is er nog een zien die ik mooi vind en hierbij vind passen : Vrienden zijn de familie die je uitkiest.

  1. Too many books too little time

Ja, iedere boeken film of andere collecter kent de zin wel. Te veel ( in mijn geval boeken) te weinig tijd! Er worden zoveel mooie dingen gemaakt dat je echt heel de dag bezig zou moeten zijn om alles uit te pluizen. Natuurlijk gaat dat niet, omdat men een huis, werk en soms zelfs kinderen heeft om tijd en aandacht aan te besteden.

  1. There are 1000 ways to love but one to share

Dit is de qoute die ik voor mijn blog gebruik. Waarom?! Ik vind dat er vele anderen zijn die het soort gelijke doen als ik. Bloggen word bijvoorbeeld steeds bekender. Er is een hele waslijst aan blogs te vinden. Voor mij was het 1 1/2 jaar geleden een hele opgave om te bedenken of ik wel echt wil gaan bloggen. Ik had een moeilijke tijd en kon gelukkig mijn ei kwijt in het lezen. Vele andere zouden andere dingen gedaan hebben, maar ik ben blij dat het in zoiets kleins en onschuldigs kon als lezen. Waar ik aan twijfelde was het feit dat mensen mij dan zouden kennen. Daar is niks mis  mee, maar je staat wel gelijk meer open. Ze kijken naar je persoonlijkheid. Waar ik het meest over twijfelde was het feit of mensen het wel interessant genoeg vinden wat ik vertel. Ik heb vaak het idee gehad en soms nog dat mijn mening dat ik schrijf voor mezelf, maar het ging mij er meer om om mij te uiten. Mijn blog is heel belangrijk geworden. Ik deel graag dingen met mensen en hou er van om met andere over dingen te praten zoals films en boeken!

Geef een reactie

