Verdraaid goed – Susanne van den Beukel-Hendrik

Ik wil graag Susanne bedanken voor de kans om haar boek te lezen. Ik ben erg benieuwd naar het verhaal en zal het zonder achterflap lezen om in spanning te blijven!

Specificaties

  • Nederlands
  • 108 pagina
  • ebook/paperback
  • genre ? pesten

Beschrijving

Het boek gaat over Crystal, een meisje van negentien dat wordt achtervolgd door haar pestverleden. Ze wil graag een dj zijn om zo gezien en gerespecteerd worden. Het is de droom van de schrijfster om met dit verhaal jongeren die gepest worden hoop te geven, zodat ze net als Crystal tot bloei kunnen komen.

Voor het lezen

Ik lees net in de proloog dat het verhaal gaat over een dj. Het verhaal is onstaan na de dood van Michael Jackson.

Dit verhaal is geschreven om hoop te geven aan de mensen die gepest worden/  werden.

Ik vind het heel mooi om een verhaal te schrijven dat tegen pesten is. Ik heb het zelf ook meegemaakt en dat is absoluut geen pretje. Het maakt je heel onzeker en geeft je het gevoel van onmacht, een buitenbeentje te zijn en vooral dat jij het niet verdient om er te zijn. Ik ben benieuwd naar de uitwerking van het verhaal en vooral over hoe ze het onderwerp pesten wilt behandelen.

Tijdens het lezen 

 Een boek dat heerlijk weg leest. Het gaat over een meisje die voor de rest van de wereld onzichtbaar is, maar eindelijk heeft ze iets gevonden waardoor ze opvalt en waar ze goed in is! Ze volgt haar dromen en gaat een leer proces en een reeks aan keuzes tegemoet.

Hoe zal het verhaal aflopen? Zal ze een happy end hebben of moet ze de gevolgen dragen van haar keuzes?

Een dun koord om een ravijn over te steken, vooral voor je kijken en niet naar beneden kijken.

Conclusie

Ik heb eerg genoten van dit boek! Ik herkende een hoop punten van mijn eigen ervaringen. Gelukkig zijn er altijd lichtpuntjes in het leven en dat laat Crystal ook zien. Natuurlijk is het nooit makkelijk als je gepest bent geweest door de jaren van onzekerheid, maar als het goed is komt er een tijd dat het beter gaat ookal lijkt het soms eindeloos te duren!

Ik geef dit boek zeker ☆☆☆☆, omdat Michael Jackson super is! Het onderwerp pesten staat ook centraal wat mij erg aanspreekt, omdat pesten nog lang niet uitgeroeid is. Zo is de oorlog ook pesten tussen mensen door te laten zien we de macht heeft!

Een kort toppertje die je gelezen wilt hebben!! 

One thought on “Verdraaid goed – Susanne van den Beukel-Hendrik

Geef een reactie

