Getekend – Suzanne Peters

Specificaties

  • Nederlands
  • 233 bladzijdes
  • Mei 2016
  • Feelgood roman (automutilatie)

Beschrijving

Als Mirna’s gloednieuwe liefde Allan vraagt of ze met hem en zijn beste vrienden mee gaat naar Spanje, twijfelt ze. Ze is bang dat haar onzekerheid haar in de weg zit en Allans vrienden kent ze niet. Ze gaat toch mee, maar wordt geconfronteerd met haar verleden. Hoe moet ze deze onbekende mensen uitleggen dat ze niet mee kan zwemmen en hoe voorkomt ze dat Allan te weten komt wat ze vroeger heeft gedaan? 

Voor het lezen

Ik ben erg benieuwd naar dit boek die doordat ik benieuwd ben naar waarom ze niet wil zwemmen. Ik wel een idee, maar je weet nooit of het klopt. Het is een serieus onderwerp, iets waar ik van hou. Ik ben benieuwd wat Mirna gaat doen en wat er in haar verleden gebeurt is.


Tijdens het lezen

Het is een super mooi dagboekje. Het leest super fijn weg en je bent steeds benieuwd naar meer. Wanneer zal ze het opbiechten en hoe goed vertrouwt ze haar nieuwe liefde aangezien ze een beetje schuw is. Ze zet een grote stap door met onbekende mensen op vakantie te gaan. Hoe zal dit uitpakken?

Conclusie

Ik ben zelf iemand die het gevoel wel kent om alleen te zijn. Ik voel me erg op mijn gemak in mijn uppie en voel me dan veilig. Zelf heb ik ook een tijd lang moeite gehad met contact leggen al is het moeilijk te bevatten als je mij kent. Ik ben gelukkig over die tijd heen gegroeid en zie nu in dat ik een sterke jonge vrouw ben die best tussendoor onzeker mag zijn. Het is menselijk om soms te twijfelen. Tuurlijk was het moeilijk om door bepaalde gebeurtenissen op het rechte pad te blijven, maar je zoekt iets wat je helpt. Voor mij is dat lezen geworden en nu ook Bloggen, al heb ik lang getwijfeld. Waarom? Ik dacht altijd dat ik er niet toe deed. Ik ben niet boeiend en wat als niemand mijn blogs bekijkt. Tuurlijk ben ik blij als ik de nummers omhoog zie schieten, maar toch twijfel je soms.
Na mijn lange verhaal vertel ik jullie wat het met dit boek te maken heeft. Een volwassen vrouw schrijft een dagboek om te gaan leven, onzekerheden aan de kant schuiven en genieten ookal zit ze onder de littekens (letterlijk en figuurlijk) Ze word tegengehouden door het idee dat mensen haar beoordelen, maar zo zijn mensen toch. Een oordeel klaar voordat ze je naam überhaupt weten.

Ik ben super blij dat ik dit boek heb mogen lezen en bedank Suzanne voor het goede woordje bij de uitgever hierom en de kans van de uitgever om dit boek te lezen!

Het is een boek vol geheimen, overwinningen en stappen tot een beter leven. Het is het duwtje in de rug als je ergens mee struggle.
Daarom geef ik dit boek ☆☆☆☆☆ ten eerste voor het behandelen van zo een zwaar onderwerp en ten tweede omdat ik de laatste bladzijdes vol tranen heb gelezen door het besef hoe hard het soms kan zijn.

One thought on “Getekend – Suzanne Peters

Geef een reactie

