Aan de thee met Victor Dixen

Zaterdag 27 augustus was het zo ver. De dag om Victor Dixen te ontmoeten. Een Franse auteur die een 3 delige serie geschreven heeft namelijk Phobos. Deel 1 is pas een paar dagen uit, dus er is maar 1 dame in het gezelschap die het boek uit gelezen heeft!

Beschrijving Phobos :

Zes meisjes 
Zes jongens 
Zes minuten om elkaar te leren kennen 
De eeuwigheid om van elkaar te houden

Ze dromen ervan geschiedenis te schrijven 
Zes jongens en zes meisjes bevinden zich in een ruimteschip op weg naar Mars. Overal aan boord hangen camera’s, elke stap die ze zetten wordt gefilmd. De reis is namelijk ook een datingshow, die wereldwijd wordt uitgezonden. Het is de bedoeling dat ze allemaal hun grote liefde vinden, zodat ze op Mars de eerste menselijke kolonie in de ruimte kunnen beginnen.

Zij droomt ervan verliefd te worden
Léonor is een van de uitverkorenen. Ze is een wees en kan niet wachten haar eenzame leven achter te laten. Als haar droom een nachtmerrie wordt, is er alleen geen weg meer terug.

Het is tijd om tafel met Victor te gaan. Natuurlijk is zijn uitgever Q er ook bij om hem te helpen en vragen te beantwoorden. Hij is ondanks zijn naar de Donner gekomen voor een meeting met zijn fans!   Hier onder lees je een klein verslagje over de vragen die gesteld zijn!

We zijn in een toplocatie in de Donner, de kluis van de ex- bank die later terug keert. Hij vind de kamer heel mooi en het laat hem denken aan de deur van een ruimte schip.

Victor is full time schrijver en schrijft het liefst in de avond in zijn schrijfkamer. Soms is hij onderweg, dus dan zoekt hij een ander leuk plekje. Zijn 1e boek kwam al uit toen hij 13 was!!

Waarom heeft u gekozen voor Frans en niet voor Engels?

Frans is mijn thuistaal, dus dat schrijf makkelijker! Ik wil in de toekomst wel de boeken laten vertalen naar het Engels, maar voor nu zijn ze beschikbaar in het Frans. Deel 1 in het Nederlands uit met dezelfde cover als de franse en op dit moment ben ik bezig met Engelse agenten. Ik leef nu in New York , dus er zal vast wel wat te regelen zijn! Deel 2 komt waarschijnlijk tegen April 2017. November 2016 komt Phobos 3 uit in het Frans.

Volgend jaar komt Phobos in het Engels!! Nu de rest nog!

De uitgever doet zijn best om alles zo snel mogelijk te vertalen, maar dat kost tijd! Ook in het Engels word er aardig door gewerkt!

Zijn er in Frankrijk ook events of boekenclubs zoals hier in de donner?

Nee, in Frankrijk zijn ze minder actief in de lezerswereld. Ze lezen wel boeken, maar niet in zo een massa als Nederland of Engeland bijvoorbeeld.

Waar bent u op dit moment mee bezig?

Ik ben bezig met een side story van de karakters uit phobos dat zich afspeelt voor het 1e boek. Waar komt mijn idee om naar mars te gaan vandaan? Dat lees je nu.

Hoe komt u aan het idee voor het boek?

Ik wou een verhaal schrijven over de ruimte, omdat het mijn aandacht trok. Mijn andere inspiratie komt van Nederland. Er was een man die uit Nederland kwam die iets met Mars deed.

Er was een boze jongen in het nieuws geweest die niet mee mocht naar Mars. Hem zie je ook terug in Phobos.

Ik wil vertellen over hoe dicht de planeten bij elkaar liggen en niet praten over de toekomst,tuurlijk is er meer mogelijk in de toekomst.

Veel is nu mogelijk zoals foto’s en signalen opvangen van andere planeten.

Wat vond u het lastigst om te doen?

Ik vond het moeilijk om de basis te vinden. 200 miljoen mensen en er mogen maar 12 mensen naar Mars. Waarom zouden ze bereid zijn om alles achter te laten ookal is er geen zekerheid dat ze terug kunnen naar de aarde. Je hebt geen idee wat er van je verwacht word.

Waarom is de personage een meisje?

Voelde voor mijn gevoel natuurlijker. Ze moest zo zijn. Ik kreeg het verhaal van een meisje dus dat heb ik gevolgd.

Hoe kom je aan je informatie?

Vooral het internet. Ik ben in de bibliotheek geweest voor boeken, naar websites zoals Naza en google Mars zodat ik kan rondlopen op mars. Ik heb veel technische boeken gelezen.

Ik heb lijsten gemaakt van mijn personages. Ik heb Phobos in script vorm geschreven voor hopelijk een film. Dat zie je terug aan het image en het spektakel.

Hoe kan je het best je verhaal schrijven?

Natuurlijk maak een planning en werk die zo goed mogelijk uit. Doe veel research. Met deel 1 ben ik langer dan een jaar bezig geweest door alle dingen die opgezocht moesten worden. Ik  heb veel van naza afgehaald zoals de 12 landen die ikk gekozen heb, dat zijn de 12 landen die het meeste met de planeten bezig zijn.

Tijd voor de signeersessie en het foto momentje!

 

 

One thought on “Aan de thee met Victor Dixen

Geef een reactie

