Fout – Mel Wallis de Vries

Wat zou je doen als je ineens vast in een boom geknoopt zit en niet weet hoe het komt? Hoe moet je je gedragen en zal er gebeurt zijn? Lees nu wat ik ervan denk!

Specificaties

  • Nederlands
  • 77 bladzijdes
  • The house of books
  • Young adult

Beschrijving

Stel je voor: je wordt wakker en merkt dat je bent vastgebonden aan een boom. Je hebt geen idee waar je bent. Het is koud, regenachtig en in de wijde omtrek is geen mens te bekennen. Bij je voeten ontdek je een briefje met de tekst: Dit is je verdiende loon. Vanavond ben je dood. Het overkomt de zestienjarige Sophia en ze probeert wanhopig om te ontsnappen. Tevergeefs. Terwijl de tijd doortikt, herinnert ze zich langzaam weer flarden. Weet Sophia uiteindelijk wie haar heeft ontvoerd? Kan ze dit overleven?

Voor het lezen

Het verhaal spreekt mij erg aan door de situatie van een dropping, hopeloosheid en dan ook nog eens niet weten wie het kan zijn. Ineens kan je een doelwit zijn voor iedereen. Je zit daar verlaten vol angst met alleen een briefje voor je neus met de woorden “Dit is je verdiende loon. Vanavond ben je dood.” Ik heb geen idee wat ik er van moet denken, maar op een of andere manier denk ik dat Damian een rol speelt.

Tijdens het lezen

Ik lees het boek. Al moet ik zeggen dat het niet altijd even vlot gaat. Ik heb moeite met het lezen van het verhaal doordat het niet voelt alsof de personages 16 is. Door de denkwijze denk ik eerder dat ze 13 is. Het zijn echt van die problemen die je mee maakt als je net aan het puberen bent.


Conclusie

Ik heb het boek uit. De laatste bladzijdes waren soms een beetje lastig om te lezen door tussendoor de overgangen van dagen te zien. Zo gaat het soms wel 11 dagen terug. Later (de laatste 20 blz) vielen de stukjes wel op hun plaats. Zo kon ik achter de dader komen waar ik eerst niet direct aan dacht.

Het einde voor ik erg cliché. Als je het boek gelezen hebt weet je waarom. Zo eindigde het vaak. Niet zo goed doordacht… Verder ergerde ik mij soms aan wat kleine dingetjes, maar aan een zin erger ik mij het meest en zeer ongepast om door een 16 zo te denken al is het in de tijd van nu niet raar maar het verbaasde mij toch. ” Sophie is een kankergezwel die uit de weg geruimd moet worden.” Ik zat vol verbazing die zin over en over te lezen…. Voor mij is het zeer ongepast.

Ik geef het boek ☆☆☆, omdat ik het een leuk verhaal vind voor tussendoor en om 1x te lezen. Ik heb soms van die lastige momenten gehad dus het boek ook soms opzij gelegd. Ik hoop dat de andere boeken iets volwassener geschreven zijn, want ik kijk uit naar schuld die in de kast staat!

One thought on “Fout – Mel Wallis de Vries

Geef een reactie

