De legende van de vuurvogel – Femke Dekker

Specificaties

  • Nederlands
  • Oktober 2016
  • 86 bladzijdes
  • kinderboek

Beschrijving

Op een barre winterdag vindt Ravian een prachtig gekleurde veer. Het kan niet anders, of dit is de magische veer van de Vuurvogel, uit de legende. Volgens die legende moet de vinder van de veer hem naar de Gele Steen brengen, ver weg in de bergen. Alleen dan zal zijn dorp voorspoed en geluk krijgen. Ravian komt uit een arm dorp en zijn zusje is doodziek. Er zit niets anders op dan de tocht vol beproevingen te ondernemen. In het geheim verlaat hij zijn dorp. Al gauw komt hij erachter hoe zwaar en moeilijk de tocht is. Magische wezens en kwaadwillende mensen; gevaar ligt overal op de loer. Maar er komen ook bijzondere en wonderlijke dingen op zijn pad. Zal het Ravian lukken alle beproevingen te doorstaan en de magische veer naar de Gele Steen te brengen? 

Voor het lezen

Ik ben erg benieuwd naar het verhaal. Voor mijn gevoel laat het mij denken aan de grijze jager, een van mijn lievelingsseries. Ik heb erg genoten van de avonturen van Will, die als jong ventje ook op avontuur moest! Dit laat mij aan hetzelfde denken, want ook deze jongen heeft een missie. De 11 jarige Ravian moet op reis voor de magische veer. Ik ben benieuwd naar zijn avontuur!

Tijdens het lezen

Ik voel mezelf weer 11. Ik herinner mij aan hoe erg ik van de boeken van John Flanagan heb genoten en dat doe ik ook van deze! Een spannend avontuur die hij moet afleggen waarbij nieuwsgierigheid op de loer ligt. Sommige dingen moet je doorstaan en leren om nee te zeggen en je hebberigheid opzij zetten, maar lukt dat ook?

Ik ben benieuwd of hij de rots snel vind! Zal hij op tijd zijn of is de vuurvogel alweer vervlogen? Hoe zal het met zijn zieke zusje zijn?

Conclusie

Wat een leuk boek voor tussendoor! Ik heb het als een groot genot ervaren! Het is een boek vol avontuur die aantoont dat het leven vol verleidingen, aanlokkingen en proeven zit. Loyaliteit is ook een groot onderdeel ervan! Zeker een aanrader om aan je kinderen te laten lezen. Een boek voor 10+. Ik geef hem zelf ☆☆☆☆, want ik heb mijn kindertijd vol avontuur herleeft!

62d5b1e2-3ddb-4cf1-865a-47ba97ca3481

One thought on “De legende van de vuurvogel – Femke Dekker

Geef een reactie

